Axi online

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start BikeTesty Części Opona Kenda Kwest 1,5"

Opona Kenda Kwest 1,5"

Image

Test opony Kenda Kwest 1,5"

Kenda Kwest jest dość niskobudżetową opcją opony 26" na asfalty. Czy jednak za niską ceną nie kryje się niska jakość?

Nie będę ukrywał, że zakupiłem komplet tych opon właśnie ze względu na cenę. Dodatkowo dość spory (jak na opony na szosę) rozmiar 1,5" pozwala stosować uniwersalną dętkę (1,5-2,1), co również zmniejsza koszty zakupu.

Image
bieżnik Kendy Kwest

Opony są dość gładkie, przy brzegu mają bardzo delikatny bieżnik. Ponadto posiadają rowki odprowadzające wodę. Pomimo przeznaczenia na szosę da się na nich w razie potrzeby przebyć odcinek ziemną bądź szutrową drogą - są dość grube i nie grozi to natychmiastowym łataniem dziur, odbija się to jednak na ich masie.

Kendy Kwest dość ciężko wchodzą na obręcz. Pierwsze wrażenia po przejechaniu się na nich – w porównaniu do opon terenowych – to cisza i gładkość jazdy. Nieznacznie wzrasta średnia prędkość.

Trudności przy zakładaniu systematycznie uszczuplają gumowy brzeg, aż w końcu przeciera się on aż do drutu. Drut przestaje trzymać brzeg opony i po napompowaniu powstaje bąbel którym dętka stara się wydostać na zewnątrz. Równoznaczne jest to z koniecznością jej wyrzucenia. Zjawisko to wystąpiło w obu egzemplarzach które zakupiłem (oczywiście do zakładania nie używane były inne narzędzie niż ręce i co najwyżej plastikowe łyżki).

Zalety:

+ poprawiają komfort jazdy po asfalcie

+ niska cena

Wady:

- bardzo miękka guma na brzegu opony podczas zakładania opony na obręcz stopniowo odpada odsłaniając drut trzymający oponę - często zmieniając gumy dość szybko trzeba się z nimi pożegnać

- spora waga

- węższe slicki sprawdzają się lepiej

Cena: 29zł (październik 2004)

Podsumowanie: Na same właściwości jezdne tych opon specjalnie narzekać nie trzeba. Nie wiele jednak osób ma dwa osobne komplety kół - jeden na szosę, a drugi w teren, a zakładanie i zdejmowanie tych opon, mimo że wykonywane poprawnie prowadzi do stopniowego ich niszczenia. Liczyłem, że uda mi się na nich więcej przejechać bez takich niespodzianek – gumy na oponie było jeszcze dużo.
Lepiej dołożyć do jakiś innych slicków.

Ocena: 2/5

Komentarze

Zaloguj się, aby móc pisać komentarze i odpowiedzi.
 

Menu

Przeglądających

Naszą witrynę przegląda teraz 29 gości 

Polecane strony

KSPO

rowerowanie.pl

MTB Marathon

BikeChallenge

MTB Trophy